Lockdown: wat nu?

In de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus houden alle Vlaamse woonzorgcentra hun deuren gesloten tot minstens zondag 19 april. Hoe zit dat nu praktisch?

Woonzorgcentrum De Berk verzekert jou dat al haar medewerkers er alles aan doen om het welzijn van de bewoners te bewaken en de komende periode voor hen zo aangenaam mogelijk te maken.

Hieronder bieden we jou zo veel mogelijk info over de praktische vragen.

Hoe houd ik contact met de bewoner?

  • Via Skype en Whatsapp kunnen we met je videobellen. Ons EKA-team neemt hierover contact met je op en begeleidt jou en de bewoner hierin.
  • Ook telefoneren blijft mogelijk.
  • Denk aan de traditionele post.
  • Alle brieven, kaartjes en geschenkjes zijn welkom! Buiten aan de hoofdingang staat een box waarin je deze kunt deponeren. We houden ze even in quarantaine en bezorgen ze dan een de juiste bewoner.
  • Wil je etenswaren overhandigen, bel dan tijdens de kantooruren aan de hoofdingang aan en onze onthaalmedewerker neemt het pakket in ontvangst. Opgelet! Enkel verpakte etenswaren waarvan de verpakking kan worden ontsmet!

Wat met consultaties en onderzoeken?

  • Onze verpleging annuleert alle niet-dringende consultaties en onderzoeken en brengt jou van verdere afspraken op de hoogte.

Wat gebeurt er als mijn familielid ziek wordt?

  • Wij contacteren telefonisch de huisarts. Is een doktersbezoek nodig, dan komt onze co√∂rdinerend en raadgevend arts (CRA) ter plaatse.
  • Onze medewerkers nemen ook met jou telefonisch contact op.

Wie doet de was?

  • Om de in- en uitstromen van goederen zoveel als mogelijk te beperken, besliste de crisiscel dat tijdens de lockdown alle wasgoed door het woonzorgentrum gebeurt.

Hoe krijg ik de post?

  • Wij sturen iedere 14 dagen de post door naar de eerste contactpersoon.
Gepubliceerd op dinsdag 10 maart 2020 9.45 u.

Heb je niet gevonden wat je zocht?

Laat het ons weten.